16/03/2015

Dieta dla zdrowia i… portfela

Dieta dla zdrowia i… portfelaCzas spojrzeć prawdzie w oczy i przyjąć do wiadomości to, co mama z babcią, wtórując dentystom, powtarzały od zawsze: słodycze szkodzą, sztuczne, gotowe jedzenie też, podobnie jak fastfoody i wszystko, co zostało nadmiernie przetworzone. Szkodzi nie tylko na zęby – spożywanie tego typu produktów wpływa niekorzystnie na cały organizm. Zdecydowanie powinniśmy przestawić się na zdrowy tryb życia, zadbać o odpowiednią dietę, złożoną ze zdrowych składników. Ale nie tylko ze względu na zdrowie i kondycję fizyczną – zawartość naszego portfela również na tym skorzysta.

Półki sklepowe uginają się od pysznych pokus. Batony, czekolady, chipsy – armia pustych kalorii, która bez ogródek pustoszy nasze portfele. Chwila przyjemności kosztuje nas za każdym razem niemałe pieniądze. Jeden baton czekoladowy, którego zjedzenie zajmuje raptem kilka chwil słodkiego zapomnienia, kosztuje tyle, co kilogram jabłek, z których można łatwo przygotować pyszny i zdrowy deser. Obiad w lokalu szybkiej obsługi to tylko pozorne zaspokajanie głodu. W rzeczywistości zostawiamy przy kasie niemałą sumę pieniędzy tylko po to, by dostarczyć swojemu organizmowi kilkaset zbędnych kalorii.

Przepis na kulinarny sukces

A gdyby tak zmienić zupełnie swoje codzienne menu na zestaw zdrowszy i tańszy? To nic trudnego. Wystarczy odrobina motywacji, szczypta dobrych chęci, łyżeczka kuchennej kreatywności i dwie krople zapału. Reszta przyjdzie sama! Proponujemy zacząć od usystematyzowania jadłospisu – niedzielny wieczór to idealna pora, by sporządzić rozpiskę dań na cały tydzień. W internecie znaleźć można mnóstwo inspiracji, które pomogą w przygotowaniu nietuzinkowych i niedrogich dań. Poniżej kilka pomysłów, tak na dobry początek.

Na pierwszy ogień – śniadanie, jak zapewniają dietetycy, najważniejszy posiłek dnia. Trzeba koniecznie zadbać o to, by był zdrowy i energetyczny. Wystarczy sięgnąć na przykład po owsiankę, znaną każdemu z czasów dzieciństwa. Jej przygotowanie zajmuje jedynie kilka chwil, a wzbogacona o prażone (bez dodatku cukru!) jabłka czy odrobinę wanilii, zapewni smaczny start w dzień pełen kulinarnych uniesień. I jest niedroga! Za 5zł można mieć pyszne śniadanie na cały tydzień – za kilogram owsianki zapłacimy jedynie 3 zł, a za jabłka ok. 2 zł.

W podróż do biura dobrze jest zabrać owoce – jabłko czy banan będą świetnym kompanem w czasie południowej przerwy. A na obiad? Zupa to zawsze dobry pomysł. Nie musi to być jednak nudny, tłusty rosół czy grochówka. Nasz faworyt to wszelkiego rodzaju kremy – szybkie, proste, zdrowe i tanie! Mała pierś z kurczaka, brokuł, jogurt naturalny i blender wystarczą do przygotowania przepysznego, lekkiego dania. Zwolennikom mięsnych posiłków polecamy wymianę patelni na blachę do pieczenia. Mięsa przygotowane w piekarniku są zdecydowanie zdrowsze niż te smażone.

Lekka kolacja zapewni dobry, energetyczny sen i pozytywny nastrój z samego rana. Koktajl owocowy lub niewielkie kanapki z serkiem na bazie twarogu i kefiru, koniecznie z dodatkiem warzyw, będą idealnym rozwiązaniem. Można pokusić się również o przygotowanie czekoladowych naleśników z mąki gryczanej i naturalnego kakao – podane z przecierem owocowym domowej roboty zyskają serca nawet największych łakomczuchów!

Przepis na kulinarny sukcesZdrowy tryb życia jest nie tylko spełnieniem marzeń naszego organizmu, ale również portfela. Gdyby każdy przeliczył kwoty, które co miesiąc wydaje na słodkie przyjemności opakowane fantazyjnie przez producentów, okazałoby się, że spora część domowego budżetu ginie w gąszczu zbędnych kalorii i niezdrowych przekąsek. A przecież łatwo można to zmienić!

Oceń nas
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Aplikuj teraz