03/11/2015

Consierge bankowy – wygoda czy przesada?

Wyobraź sobie, że masz obłędnie dużo pieniędzy. Wybierasz się w podróż na drugi koniec świata i kilka nocy spędzasz w jednym z najbardziej luksusowych hoteli. Chcesz wszystko zobaczyć, doświadczyć każdej atrakcji, zaznać lokalnego życia, ale nie masz ochoty zawracać sobie głowy załatwianiem, szukaniem, kupowaniem. Dobra wiadomość: możesz skorzystać z usług hotelowego consierge’a – magika, który wyręczy Cię we wszystkim, co czasochłonne, nieprzyjemne, a nawet… niemożliwe.

Consierge, do usług

Tym, czym jest consierge dla klientów pięciogwiazdkowych hoteli, praktycznie wszyscy wiedzą. Niewielu zdaje sobie jednak sprawę, że taką usługę oferują od niedawna również… banki! Tak, posiadacze wyszczególnionych kont czy kart kredytowych w niektórych bankach, mają dostęp do usługi consierge. Co ona daje?

Daje dużo. Przede wszystkim – komfort. Związany z tym, że bez względu na miejsce na ziemi, w którym znajduje się klient, konsultanci banku są w pełni do dyspozycji. Mogą załatwić wszystko, a to, że wyręczą kogoś w jakiejś czynności nie generuje dodatkowych kosztów – jest ujęte w ofercie, na którą klient wyraził zgodę. Oczywiście, koszty związane z realizacją zlecenia obciążają klienta, bank nie pobiera jednak żadnej prowizji z tym związanej. Niemniej jednak, opłaty za wykonanie zleconego zadania, mogą być nieco wyższe, niż standardowe – często są to rzeczy, które należy wykonać jak najszybciej. A szybkość realizacji zlecenia wpływa na jego cenę i nie jest to niczym niecodziennym.

W czym mogę pomóc?

W czym mogę pomóc?Co może wchodzić w skład usług prywatnego consierge’a? Chciałoby się rzec „wszystko”, nie będzie to jednak prawdą. Opcję tę należy traktować jako zdalny serwis informacyjno-organizacyjny. To infolinia, do której posiadacz odpowiedniej karty kredytowej (najczęściej najbardziej prestiżowej karty VIP, Gold, lub podobnej), otrzymuje dostęp. Dostaje tym samym kontakt do osobistego konsultanta, który zobowiązany jest pomóc klientowi. Udzieli on informacji, doradzi, dokona rezerwacji. Zakres pomocy można zamknąć w trzech kategoriach: wsparcie techniczne, udzielenie informacji oraz organizacja konkretnego zlecenia. Zepsuty samochód, czy lodówka nie muszą już zaprzątać głowy właścicielowi – znalezieniem serwisu naprawczego, umówieniem wizyty fachowca czy znalezieniem miejsca, w którym można kupić zepsutą część zajmie się asystent. On również pomoże, jeśli musimy przełożyć lot na inny termin, uzyskać adres najbliższego szpitala czy dotrzeć na spotkanie w obcym mieście. Klient może również zlecić rezerwację lub zakup biletów na koncert, miejsc w teatrze czy rezerwację miejsc w hotelu w dowolnym punkcie na świecie.

Oczywiście, by móc skorzystać z takiej oferty, trzeba być odpowiednio cennym klientem. Cennym, to znaczy takim, który dokonuje odpowiednio często transakcje finansowe na relatywnie wysokie kwoty. W żadnym banku nie jest to wprawdzie ściśle określone konkretnymi widełkami, oczywistym jednak jest, że usługa consierge przeznaczona jest przede wszystkim dla posiadaczy złotych i platynowych kart kredytowych. Propozycja jest dostępna w większości banków. Ostatnio wprowadził ją również mBank, co w środowisku postrzegane jest jako kolejny krok w stronę innowacyjności i budowania wartości dodanej opartej na doświadczeniach konsumenckich w szerokim spektrum działań.

Posiadacze tradycyjnych kart debetowych i standardowych kont indywidualnych wprawdzie ze znalezieniem mechanika samochodowego muszą radzić sobie sami, jednak i oni mogą skorzystać z pomocy, przede wszystkim tej finansowej. W razie kłopotów, czy jakiejkolwiek awarii, można spokojnie wziąć bezproblemową pożyczkę internetową. To najlepszy sposób na załatwienie wielu pilnych spraw, który, na szczęście, nie wymaga specjalnego konsultanta i posiadania złotej karty kredytowej.

Oceń nas
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 votes, average: 3.13 out of 5)
Loading...
Aplikuj teraz